زغال فعال یکی از عناصر بسیـار موثر درون تقویت پوست و مو بـه شمار مـی‌آید کـه در صنایعی مانند تصفیـه آب و حتی بازیـافت طلا مورد استفاده قرار مـی‌گیرد. عپروفایل پشت کنکوری ها درون ادامـه با نحوه ساخت، عپروفایل پشت کنکوری ها موارد مصرف و کاربردهای زغال فعال بهتر آشنا مـی‌شوید.


ستاره | سرویس علوم -  آیـا تصور اینکه زغال سیـاه درون بهداشت پوست بیش از هر ماده دیگری استفاده مـی‌شود، به منظور شما سخت است؟ زغال ماده سیـاه رنگی کـه تاریخ کشف آن بـه هزاران سال پیش از مـیلاد بر مـی‌گردد. عپروفایل پشت کنکوری ها زغال سیـاه بـه عنوان دارو به منظور درمان عفونت‌های پوستی و مسمومـیت‌ها استفاده مـی‌‌شود. اکنون نیز درون بیمارستان‌ها بـه جهت شستشوی دارو‌ها و مواد سمـی از سیستم گوارشی کـه باعث مسمومـیت فرد شده اند از این ماده استفاده مـی‌کنند.
زغال فعال تفاوت‌هایی مانند ‌ها و روزنـه‌های بسیـار ریز با زغال‌های معمولی دارد کـه باعث عبور آب و مایعات از داخل آن مـی‌شود، از این ویژگی درون برخی دستگاه‌های تصفیـه آب و تصفیـه هوا استفاده مـی‌شود. اگر بـه ‌های دستگاه‌های تصفیـه آب نگاه کنیم، زغال فعال موجود درون قابل دیدن است، بـه علت اینکه زغال بعد از مدتی خاصیت خودش را از دست مـی‌دهد حتما ‌های دستگاه را تعویض کرد. با توجه بـه اینکه زغال فعال خواص زیـادی دارد این موضوع باعث شده کـه این ماده فوق العاده پُر طرفدار باشد و برای مصارف بهداشت پوست مورد استفاده قرار گیرد. نحوه ساخت، موارد مصرف و کاربردهای زغال فعال ۱. ساختن ماسک پاکسازی
برای ساخت این ماسک بـه موارد زیر نیـاز داریم:
۱. یک قاشق چای خوری ژل
۲. یک قاشق چای خوری گلاب
۳. آلوئه ورا
۴. ¼ قاشق چای‌خوری نمک دریـایی
۵. یک قاشق چای‌خوری زغال فعال

حال موارد گفته شده را با یکدیگر کاملا مخلوط کرده و به هم بزنید بـه نحوی کـه کاملا باهم ترکیب شوند. اکنون ماسک آماده است، مـی‌توانید آنرا روی صورت بگذارید و پس از خشک شدن آن‌ را بشویید.

۲. رفع جرم و لک از دندان

همانطور کـه مـی‌دانید خمـیر دندان‌هایی کـه دارای زغال فعال باشند قیمت بالاتری نسبت بـه سایر خمـیردندان‌ها دارند. شما مـی‌توانید درون منزل با استفاده از زغال فعال بـه عنوان مکمل خمـیردندان استفاده کنید. اگرچه استفاده این دو درون کنار هم زیـاد جذاب بـه نظر نمـی‌رسد، اما زغال فعال درون کنار خمـیر دندان مانع از تشکیل جرم و لک‌های رو دندان شده و آن‌ها را از بین مـی‌برد. تنـها کافیست مسواک را خیس کرده و پس از آغشته نمودن آن بـه زغال فعال، خمـیردندان را افزوده و به مسواک زدن مشغول شوید.

۳. تهیـه خط چشم

خط چشم را کمـی مرطوب کنید و یک فرچه نرم را بـه زغال فعال خیس شده آغشته کنید و روی دست بچرخانید بعد از رسیدن بـه شکل خمـیر آبکی آن را مـی‌توانید بـه عنوان خط چشم استفاده کنید.

۴. پاکسازی منافذ پوست

یکی دیگر از خواص زغال فعال، اتصال بـه منافذ و حفره‌های پوستی و در نتیجه لایـه برداری سلول های مرده پوست است. به منظور استفاده از این ماده ابتدا حتما صورت را با صابون بادام شسته، مقداری زغال فعال آسیـاب شده و عرق بیدمشک را با یکدیگر ترکیب و پوست را بـه آن آغشته کنید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه آن‌را بشویید. این عمل از چسبیدن ذرات ریز بـه پوست جلوگیری مـی‌کند و باعث درخشان ماندن پوست مـی‌شود.

۵. بهداشت پوست چرب

استفاده بیش از حد از ماسک زغال فعال مـی‌تواند باعث خشکی پوست شود. بهتر هست افرادی کـه دارای پوست چرب هستند هفته‌ای یک یـا دو بار از این ماده استفاده کنند کـه با ایجاد تعادل درون چربی پوست از جوش زدن صورت جلوگیری مـی‌کند.

۶. درمان جای آکنـه و جوش

برای از بین بردن محل آکنـه و جوش مـی‌توانید زغال فعال را بر روی محل موردنظر قرار داده و پس از چند دقیقه بشویید.

۷. درمان زخم‌های پوستی، عفونت‌ها و نیش حشرات

استفاده از زغال فعال درون درمان زخم‌های پوستی، عفونت‌ها و نیش حشراتی مانند زنبور بـه این صورت هست که حتما مقداری زغال آسیـاب شده را با کمـی آب مخلوط کرده و به هم بزنید و پس از رسیدن بـه شکل خمـیر آبکی آن‌را بر روی محل مورد نظر قرار دهید و پس از چند دقیقه بشویید که تا شاهد تسکین درد و محو شدن علائم آن از روی پوستتان باشید.

۸. رفع آلودگی از موی سر

با استفاده از زغال فعال مـی‌توانید از شر گرد وخاک و چربی اضافه مو‌ها خلاص شوید. به منظور این منظور مـی‌توانید از شامپو‌های حاوی زغال فعال استفاده کنید و یـا درون هر هفته یک یـا دو بار درون هنگام هست یک قاشق غذاخوری زغال آسیـاب شده را بـه شامپو بیـافزاید. درون نظر داشته باشید کـه استفاده بیش از حد از این ماده مـیتواند باعث خشکی مو‌ها شود.

۹. پُر پُشت ساختن مو‌ها

اگر بـه پرحجم شدن مو‌های خود فکر مـی‌کنید مـی‌توانید با استفاده از زغال فعال آلودگی‌هایی کـه باعث کم حجم شدن مو‌ها مـی‌شود را از بین و مو‌های پُرپشت داشته باشید.

۱۰. بهداشت پوست سر

اگر از قرمزی، خارش، شوره سر و پوست سر چرب رنج مـی‌برید مـیتوانید با استفاده همزمان از شامپو پودر زغال این مشکل را برطرف کنید.

روش ساخت زغال فعال


مواد مورد نیـاز  زغال آسیـاب شده  کلرید کلسیم (یـا آب لیمو)  آب روش ساخت کلرید کلسیم یـا آبلیمو را درون آب با نسبت ۱ بـه ۳ مخلوط کنید (به ازای هر ۱۰۰ گرم آب لیمو ۳۰۰ گرم آب مورد نیـاز است) درون نظر داشته باشید امکان دارد هنگام مخلوط این مواد داغ شوند  محلول آبلیمو و زغال آسیـاب شده را با هم مخلوط کنید.  زغال آسیـاب شده را بـه یک کاسه شیشـه‌ای بریزید.  محلول آبلیمو را بـه زغال اضافه کنید و آن را هم بزنید.  زمانی کـه محلول بـه شکل خمـیر درآمد، اضافه مواد را متوقف کنید.  روی کاسه را پوشانده و به مدت یک روز کامل کنار بگذارید. ترکیب حتما تا جایی کـه ممکن هست خشک شود، نباید حتی کمـی نم‌دار باشد.  مخلوط فوق را درون یک ظرف بـه مدت سه ساعت بپزید.  شعله آتش حتما در حدی باشد کـه بتواند آب را بجوشاند، بعد از گذشت زمان سه ساعت زغال فعال شما آماده است.

بهتر هست برای استفاده از زغال فعال از صابون‌ها، شامپو‌ها و خمـیر دندان‌های موجود درون داروخانـه استفاده کنید و توصیـه مـی‌کنیم کـه از مزیت‌های این ماده ارزشمند درون زیبایی پوست بهره‌مند شوید. آیـا با زغال فعال سر و کار دارید؟ این ماده چه فواید یـا مضرات دیگری دارد؟ نظرات و پیشنـهادات خود را درون انتهای این صفحه درون قسمت "ارسال نظر" با ما درون مـیان بگذارید.

: عپروفایل پشت کنکوری ها




[زغال فعال؛ پیـام آور سلامت پوست و مو عپروفایل پشت کنکوری ها]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 02:03:00 +0000